Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Nasza szkoła otrzymała 30 tys.
W ramach otrzymanego wsparcia zakupiono min.
-
Drukarka 3D Sygnis FlashForge Adventure 3 wraz z akcesoriami
-
Laptop do obsługi drukarki 3D Acer Chromebook Spin 512
-
Aparat fotograficzny Sony RX 100 III, statyw do aparatu
-
Zestaw oświetleniowy Softbox
-
Mikrofon Saramonic Vmic -Mini, mikroport Saramonic Blink 500 B1
-
Stacja lutownica Hot Air z grotem 2w1 z akcesoriami
-
Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami Forbot Arduino Uno Atmego 328 + materiały edukacyjne
-
Robot Photon +Edukacyjny zestaw z robotem, kartami pracy i scenariuszami
-
LEGO Education BricQ Motion Prime
-
Maszyna do szycia Łucznik Lena
Linki do stron z zasobami Laboratoria Przyszłości (druk 3d)
W ramach akcji mającej na celu aktywne i kreatywne wykorzystanie sprzętu objętego projektem „Laboratoria Przyszłości” oraz wzbudzenie zainteresowania nowoczesnymi technologiami w dniu dzisiejszym do SP. im Bohaterów Operacji Most I zawitało Mobilne Laboratorium Przyszłości. Zajęcia warsztatowe prowadzone były przez edukatora.
Uczniowie z klas 3-8 zostali podzieleni na dwie grupy. Uczniowie poznali dodatkowe możliwości drukarki 3D, zalety programowania i robotyki oraz zagadnienia związane z SI - gdzie zobaczyli, jak jej używać, jakie stanowi zagrożenie oraz jakie stanowi korzyści? Zajęcia poruszały tematykę dynamicznych zmian, które związane są z robotyzacją, rozwojem sztucznej inteligencji i wirtualną rzeczywistością. Spotkanie angażowało uczniów, aktywizowało ich - zwłaszcza w części eksperymentalnej z użyciem kamery (śledzenia ruchu i wykrywaniu ruchów, śledzeniu gestów), a także pozwoliło doświadczyć wirtualnej rzeczywistości.
Zajęcia wzbudziły duże zainteresowanie. Uczestnicy warsztatów z entuzjazmem podchodzili do wykonywanych zadań i wykorzystywali w praktyce zdobytą wiedzę. Bardzo cieszył ich finalny moment ćwiczeń z robotami, gdy mieli za zadanie odpowiednio zaprogramować robota by wykonał zadania matematyczne.
Był to ciekawie spędzony czas na kreatywnych zabawach i eksperymentach, co mamy nadzieję zaowocuje rozwijaniem potencjału naszych uczniów.
Warsztaty były bogate w treści i różnorodne formy pracy stanowiły pigułkę wiedzy na temat nowych technologii i ich wykorzystania. Pokazały nieszablonowe rozwiązania, inspirowały do zgłębienia problematyki związanej z SI. Dziękujemy jeszcze raz Edukatorom za poprowadzone zajęcia i poświęcony czas!
Zdjęcia wykonane aparatem z #LaboratoriaPrzyszłości.